Slánské vrchy 2002

Slovensko, 28.7 - 4.8

Poté, co Kropeš přežil červenec v práci a já týden mezi muzikanty, nadchází poslední červencový víkend, kdy sháníme poslední drobnosti, balíme pět švestek a odjíždíme v dál. Vlakem v neděli večer míříme do země našich bratří, do Slánských Vrchů. Jede s námi ještě Kačíí a máme slíbenu návštěvu od Australana.

31.7.2002

Fotka #379 Vysedáme v Prešově a míříme na kopečky, které se rýsují opodál. První den šplháme na hřeben a jdeme kousek po něm, zastavujem se na ruinách Zbojnického hradu. Šplháme ještě nějakou nakloněnou rovinku, končíme kousek pod hřebenem na Zlaté Bani - snad poprve spím na veřejném tábořišti, ale je to vcelku fajn - nikde ani noha, studánka, rybník …. Tak ještě večeři, posedět u ohně a spat. Jsou pěkný hvězdy…

1.8.2002

Fotka #380 Den nato jsme vylezli zpět na hřeben, a odpoledne docházíme na Šimonku, nejvyšší kopec Slánských vrchů. Letos máme štěstí a vidíme úžasnou krajinu kolem, tak dáváme oběd a kocháme se. Ze Šimonky ještě kousek pokračujeme, prohlížíme si místo, kde jsme tábořili před čtyřmi lety s Robim a po pár kilometrech v lese opouštíme cestu a steleme si na jehličí.

2.8.2002

Fotka #385 Dnes se šplháme přes Ordanky, Lipovou až na Makovicu, která je místem akorát na oběd. Po cestě se vracim asi 2 km zpátky pro můj skautský šátek, který jsem nechal válet na cestě. Během cesty začíná poprchávat, opět se nám vrací vzpomínky na puťák pár let zpátky. Po obědě pokračujem ještě kousek po hřebeni, a pak slézáme po totálně zarostlé zelené dolů do údolí. Bohužel značka je zarostlá přílíš, takže směr jenom lehce odhadujeme a nakonec to znamená o 3 km víc po silnici. Po silnici jdeme až do Herľan, kde je slavný gejzír. Tento tryská jednou za asi 30 - 32 hodin do výšky asi 40 metrů. Bohužel jsme ho propásli o několik málo hodin, jako satisfakci si jdeme do parku uvařit večeři. Pak jdem kousek za vesnici najít místo na spaní - našli jsme krásny bukový brdek, krásný přestal být a co jsme ulehli - kromě nás si na pahorek dělali nároky i hejna komárů a červených mravenců.

3.8.2002

Fotka #421 Po noci plné mravenčích štípnutí se snažíme urvat spánku co se dá. První vstává Kropeš, stihl dojít do Herľan pro proviant. Mezitím vstával zbytek naší výpravy a po příchodu proviantu jsme dali snídani. Po snídani jsme čekali než se Kropeš dobalí a mezitím jsme opět usli. Našli jsme lísteček, že sraz je u obchodu. V obchodě jsme dokupili zásoby na další cestu a šli jsme k pár kilometrů vzdálenému rybníku, kde jsme dali polední pauzu s obědem. Byl tu pokus o puding, ale obal od sušeného mléka varoval před vařením a skutečně … puding nakonec putoval do rákosí. Pak jdeme zpět do Herľan, kde jsme čekali na gejzír. Ještě než to přišlo, rozšířil naše řady Autralan a na uvítanou přivezl buchty od maminky. Po shlédnutí gejzíru, který nebyl úplně takový, jak jsme si jej představovali, jsme vypadli o kousek dál za vesnici na polňačku, kde jsme poprvé postavili stan.

4.8.2002

Fotka #397 Po pudingové snídani šplháme serpentinami do sedla, kde se napojujem na důvěrně známou heřebenovou značku. Jí se necháme vést dále po hřebeni. Občas tošku bloudíme, značka mívá výpadky, ale šlapem si to docela svižně. Kousek od Dargovského priesmyku se zastavujeme na oběd. Mezitím se ale začíná sbírat k bouřce, takže rozbíjíme tábor a zalézáme, Kropeš a Australan jdou pro vodu. Vrací se za necelé dvě hodiny s tím, že museli dostopovat do nějakého motorestu, jinou vodu nenašli. Chvíli povídáme, hrajeme karty, ale pak tuhnem …

5.8.2002

Fotka #429 Den začínáme poradou o dalších plánech. Rozhodli jsme se dát vale Slánským a popojet. Scházíme tedy do sedla a stopem postupně odjíždíme, scházíme se v Prešově na nádraží. Jdeme kamsi za město, stavíme stan kousek za zahrádkářskou kolonií. Na směny jdeme pro zásoby do Tesca, nejdřív Kačíí a Australan, pak zbytek. Večer máme rozlučkový „mejdan“, povídáme, hrajeme, zpíváme.

6.8.2002

Dnes spíme skoro do poledne, pak povětšinou mlčky pakujeme věci. Opouštíme tábořiště a jdeme zpět k silnici, na křižovatku s výpadovkou na Košice. Tady se loučíme, Australan a Kačíí jedou do Levočských vrchů, já s Kropešem na jihovýchod. Po jednom odstopováváme do Košic, sraz máme v pět u kašny na náměstí. Já jsme dojel přesně na místo, Kropeš šlapal přes město. Zastavujem se v inetce kvůli mému pojištění a napsat domů. Pak skáčem na jedno a jedem do Tesca pro poslední drobnosti a pak složitě MHD na okraj Košic. Dostáváme se někam skoro na okraj správným směrem. Po letmém pohledu na jízdní řád to vypadá že máme dost času, jdem si uvařit polívku. Jenom škoda, že jsem se na ten jízdní řád podíval špatně a ten bus přijel o deset minut dřív… Zalézáme do jakési zahrady přímo za zastávkou a uléháme. Ve chvíli kdy uléháme do spacáků začíná pršet, takže ještě narychlo stavíme stan a konečně spíme.

cesty/male_akce/slanske_vrchy_2002.txt · Poslední úprava: 2007/07/23 14:54 autor: srerucha