Kralický sněžník 2002

26.-28.10.2002

Na oslavu státního svátku jsme vyrazili ve složení já a Akil na výlet na Kralicý Sněžník, na trasu, co nám ještě chyběla do sbírky. V sobotu brzy ráno jsme nasedli na vlak a nechali se dovézt na Ramzovou. Odtud jsme přes Petříkov, kde jsme zavzpomínali na doby minulé, vyšlápli na Paprsek, kde nám stejnojmená chata poskytla na chvíli útočiště.

Dál jsme se sunuli směrem k vrcholu naší cesty, ke Sněžníku, po cestě E3, lterý v těch místech vede po úbočí asi kilometr od hranic. Během cesty chvílemi poprchávalo, chvílemi padaly kroupy a dokonce kolem nás prošla i bouřka (kolem nás = nejbližší blesk asi 50 metrů). Pozdě odpoledne, když se začlo připozdívat, jsme nedaleho Adélina pramenu asi metr od silnice, púl metru od potůčku a tři metry od státní hranice postavili nocleh, uvařili skromou večeři a zalehli.

V noci trochu foukalo, takže nám stan párkrát řádně nalískal. Vstávání nám ráno moc nešlo, vybatolili jsme se po stručné snídani (Vihuongy) až po půl jedenácté. Byla mlha, ale jinak se počasí tvářilo docela slušně. Během posledních několika stovek výškových metrů ale lehce přituhlo, viditelnost klesla asi na 20 metrů a vítr podstatně zesílíl. Kolem poledne sjme byli na Sněžníku, vylezli jsme na ruiny rozhledny, snědli čokoládu a zase pádili dál. Vrátili jsme se ke stanici HS, kde jsme si pod vrcholem nechali batohy a pokračovali přírodní rezervací Kralický Sněžník na jih.

Počasí už bylo úplně pod psa, vítr, mlha a déšť. Totálně promoklí jsme po čtyřech hodinách chůze po hřebínku došli do vesnice Vojtíškov, kde jsme na několik dlouchích hodin zapadli do přízemí místního hotýlku a napájeli se teplým čajem. Když už se vrchní tvářila, že opravu zavírá, popošli jsme několik set metrů za vesnici a postavili bydlení vedle silnice. večeře tentokrát studená a honem spát.

V noci foukalo ještě trochu víc, ale s přestávkami jsme spali jak zabití. Ráno nás překvapil trouchnivý strom přímo nad naším stanem, stejně jako desitky polomů a vývratů po cestě do Hanušovic na vlak. V nádražní jsme stihli ještě jedno, ale pak už hurá domů …

Trasa:

1. den: Ramzová (10:00) - Petříkov - Paprsek (11:30 - 13:00) - Medvědí Bouda - Kladské Sedlo - U kapličky - Nad Adéliným pramenem (17:00)
  2. den: Nad Adéliným pramenem (10:45) - Kralický Sněžník (1432, 11:45) - Sušina - Podbělka - Srázná - Vojtíškov (16:00 - 22:00) - kousek od trati
  3. den: kousek od trati - Vlaske - Hanušovice

Celkem asi 50 km, cca 13 hod chůze.

cesty/male_akce/kralicak_2002.txt · Poslední úprava: 2006/09/13 16:12 autor: srerucha